הקראטה גי, זוהי החליפה אותה לובשים אנשי הקראטה בזמן אימונם.
הגי עוצב ע"י פרופסור ג'יגורו קאנו, מייסד הג'ודו, על בסיס עיצוב חליפות האיכרים העתיקות ובהשראת הקימונו. חליפה זו אומצה ע"י גיצ'ין פונאקושי, מייסד שיטת שוטוקאן ואבי הקראטה המודרני, יחד עם שיטת הדירוג. כך עשה הגי את דרכו מהיותו חליפת איכרים אוקינאווית עתיקה, עד מדי אמנויות לחימה רבות בעולמנו המודרני. למעשה, בכל אמנויות הלחימה היפניות משתמשים בגי המסורתי והעתיק עד ימים אלו. ניתן לראות זאת באמנויות: ג'ודו, ג'וג'יטסו, אייקידו, נינג'יטסו, איאיידו, קנדו, קראטה דו, ועוד… אם לא לצורך תחרות, יימצא הגי בדרך כלל בצבעים לבן או שחור ותמיד החלק השמאלי ייקשר על הימני (חוץ מכשקוברים אדם מת).
נשאלת השאלה, למה כל כך הרבה אנשים מתרבויות שונות עדיין ממשיכים להתאמן כשהם לבושים בחליפת איכרים יפנית? מדוע לא מתאמנים במכנסי טרנינג וחולצת טריקו? ובכן, התשובה היא שמעבר לשמירה על המסורת, לבישת הגי היא סימבולית ואינה נעשית לשם האימון עצמו. אימון בהחלט יכול להתבצע בחצר או בפארק בכל בגד שתבחרו. הגי לא דרוש ללמידת האמנות. הוא אמנם עוזר במקרים רבים להבנה של דברים מסוימים שיפורטו בהמשך, אך אינו הכרחי. אז למה בכל זאת מתאמנים עם גי?
בדוג'ו, האווירה צריכה להיות שונה מאווירת היומיום החופשית. מקום שכזה, אשר נלמדים בו סודות הגוף והנפש ומתורגלת בו דרך חיים, הוא מקום שצריך לאפשר למתאמן יכולת ריכוז גבוהה ואווירת לימוד רצינית. על הלבוש להיות דבר מובן מאליו וקבוע. לא יתכן שעניין כמו מראה חיצוני ולבוש יטרידו את המתאמן ויסבו את תשומת ליבו מהלמידה והתרגול. לבישת הגי מלמדת את הקראטקה לשאוף להתנהגות צנועה ולחיים פשוטים. גם כשמגיע לדוג'ו מנהל עשיר של חברה מצליחה, הוא פושט את חליפתו המהודרת, שם על עצמו חליפת איכרים פשוטה ומזכיר לעצמו שהוא רק בן אדם. לבישת הגי שומרת על אחידות בדוג'ו. אנשים שונים, ממעמדות שונים, גברים ונשים בגילאים שונים, שמים על עצמם את אותה החליפה והופכים שווים. הם יוצרים להם מכנה משותף ומזכירים לעצמם שלא משנה מהם הסטאטוסים החברתיים שלהם, אחרי הכול- כולנו שווים, ויש לכבד כל אדם באותה מידה.
כפי שנאמר בפסקה השלישית, הגי אינו תנאי לאימון אך בהחלט מסייע לקראטקה באימון. בשל היותו בד עמיד בפני תפיסות ומכות, הוא מהווה בגד אימון עמיד לאורך זמן. מעבר לזאת, הגי הוא כלי למדד העוצמה המתבטאת בצליל. ניתן להשתמש בצליל שהגי מפיק בעת תנועה, כדי ללמוד להבדיל בין צליל של תנועה חסרת עוצמה לבין צליל של תנועה רבת עוצמה, בין צליל של תנועה כוחנית לבין צליל של תנועה רפויה, בין צליל של תנועה כבדה לבין צליל של תנועה קלילה…
הקראטקה צריך לדאוג להופיע בגי נקי. הופעה בגי נקי, כמו ניקיון התנועה, מסמלת את השאיפה לניקיון הגוף וניקיון התודעה. הופעת הסמל על הגי חשובה בשל סימולה את שיוך התלמיד לדוג'ו ולשיטה בה הוא מתאמן.